zondag 9 december 2018

Tweede Advent.

Wat kan ik anders zeggen dan dat deze week in het teken stond van de schilder. Hij kwam, zag en overwon. Natuurlijk zou je ook zelf kunnen schilderen, en dat gaan we in de winkel ook doen. Maar de secuurheid, strakheid en met name snelheid van deze schilder overtref je niet. Hij is klaar met de plinten lakken voordat ik de pot verf open zou hebben. Alleen de kalkverf in de slaapkamer was niet zo zijn ding. Verven met streperig resultaat is een no-go voor hem.
Het studentikoze karakter van de bovenverdieping is nu veranderd in eentje om trots op te zijn. De foto's spreken wel voor zich...

Gisteren waren we even op de kerstmarkt hier in het dorp, een initiatief van de ondernemersvereniging en we waren beide aangenaam verrast door het aanbod en met name de gezelligheid. Er waren ook klanten van ons aanwezig en het was een gezellig weerzien. We waren gevraagd om mee te doen, maar dat was helaas niet haalbaar. Volgend jaar zeker weten wel!

Ik zit nu te schrijven, Chrit is de vloer voor de 2e keer in de olie aan het zetten. Gisteren was er een grijze onderlaag, vandaag een afwerklaag in de kleur walnoot. Het resultaat wordt een 'vuile'cafévloer qua uiterlijk. Ik ben benieuwd. Chrit is altijd blij als hij met rollers en kwasten in de weer kan gaan...
Ik ga zo meteen zagen. Gelukkig is het gebouw zo groot dat mijn zaagsel niet richting de natte olie kan waaien.
Morgen worden stopcontacten en schakelaars geplaatst en is het geklooi met verlengsnoeren het insteken van draden voorbij, blij!

Dit keer echt veel foto's, we zijn dan ook 'veel' trots.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.