maandag 13 mei 2024

Voor de lol

Na een heerlijke zaterdag met veel aanloop en gezelligheid bleven er toch nog wat vragen van mensen door mijn hoofd spoken.

Eentje heb ik laatst al beantwoord, maar ik herhaal hem toch nog maar een keer. Nee, wij gaan niet meer wekelijks open, dat is niet haalbaar bij onze overige werkzaamheden. Het is niet even een deur open zetten, het kost minimaal een dag voorbereiding op de manier waarop wij het doen.

We hebben ook geen cadeau segment meer, geen kaarsen, kandelaars, kleine cadeautjes, en ook de kaartenmolens raken leeg. Wat er nu nog staat aan groothandelsspul is al allemaal afgeprijsd, mag weg en komt niet meer terug. 

Die keuze is met name gebaseerd op duurzaamheid, we willen niet wereld niet langer volstuwen met massaproductie uit lage lonen landen. We gaan voor circulair en duurzaam, dat voelt beter. Het meeste kwam van een gigantische groothandel in Venlo, die hebben besloten dat het toegangspasje voor een jaar €150,- (ex. BTW) gaat kosten. De prijzen zijn er ook fors gestegen, een simpel sierkussen kan er bijvoorbeeld al meer als 20 euro inkoop kosten. Het is een zakelijk en commerciĆ«le wereld, naar mijn idee zonder al te veel klantvriendelijkheid, dus al met al een mooi moment om afscheid te nemen daar.

Overigens kan het ook nog zo zijn dat artikelen die daar te koop zijn, enige tijd later voor minder als de inkoopprijs verkocht worden in die winkel met het grote blauwe actie-logo, maar dat terzijde.



Dan, het belangrijkste. Chrit en ik doen dit echt voor de lol, voor de fun, omdat wij het willen en omdat wij het leuk vinden. Voor jullie.

Fiscaal is het totaal niet aantrekkelijk om een bedrijf naast loondienst te hebben. Door de loondienst mis je bepaalde aftrekposten, wat maakt dat van elke euro winst een halve euro naar de fiscus gaat. Dan zijn brandstofkosten, boekhoudkosten en uren nog niet eens geteld.

Allemaal niet erg. Maar wat ik dan wel erg vind, is dat mensen hier gaan staan pingelen. Elke open dag komt het wel een keer voor. Ik durf te beweren dat onze prijzen schappelijk en redelijk zijn en het is zo dat wij die prijs bepalen en niemand anders. Dat is eigenlijk de enige regel die wij hanteren. Zolang hier handelaren komen kopen voor de prijzen die wij hanteren, mag de consument niet klagen. 


Zo, nu heb ik mijn hart gelucht, ik moest het even kwijt. Einde klaagzang. Door met leuke dingen. Voor de lol!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.