donderdag 9 november 2017

Verzamelzielen

Het antwoord op de vraag hoe onze serviesverzameling tot stand is gekomen...


Het is Chrit zijn schuld, laat ik dat voorop stellen. Hij is geboren en getogen in de omgeving van Maastricht en hij draaide als kind al servies om, om naar stempels te kijken. Regout, dat was kwaliteit, zo was hem geleerd.
Ik verkreeg op jonge leeftijd het heilig hart beeld van mijn grootouders, een prachtig beige exemplaar, heel rustig van kleur. Ik was er weg van en begon meerdere beelden te kopen. Ik kocht partijtjes op en verkocht wat ik niet mooi vond of niet kon plaatsen. Tegen de tijd dat ik het ouderlijk huis verliet, lang geleden, had ik een collectie van meer dan 300 stuks, die ik grotendeels verkocht.
Chrit en ik leerden elkaar ongeveer 8 jaar geleden kennen. 2 verzamelaars die in elkaars leven komen. Het eerste servies, Distel bruin, werd gekocht. We gingen het ophalen en het bleek uit de inventaris van een inmiddels gesloten winkel te komen. Een winkel vol bruine serviezen.
We gingen huiswaarts met Distel. Enige weken later gingen we met een grotere auto weer naar de verkoper en kochten alles.
Gloxinia/Pisa/Olga/Saigon, alles in bruin... en nog veel meer bruine decors.
Zo is het gekomen... en nu jaren later hebben we een eigen winkel... en ben ik net een hamster. Naast de winkel hebben we een loods en als ik daar in wil, gaat de poort open en moet ik eerst rolcontainers eruit rijden en me een weg banen over paadjes van geringe breedte...
Jullie weten vast dat we op zoek zijn naar een nieuwe locatie om zowel zakelijk als privé vooruit te komen. Te veel zit al te lang in dozen. Ooit kan ik jullie de foto's laten zien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.