zondag 12 april 2020

Pasen.

Laat ik beginnen met iedereen hele fijne paasdagen te wensen. Hoe dan ook, op welke manier dan ook. En daar achteraan een dikke dankjewel, voor jullie steun en jullie berichtjes de afgelopen periode. Voor de bestellingen en de aankopen. Ik heb genoten van de gezichten van de mensen die ik een bosje tulpen ging brengen. Ik heb genoten van jullie reacties op het brengen van de plantjes naar het zorgcentrum.

Nu is het Pasen en vanaf Pasen gaan we iets anders werken. Ik heb recent 1 mei gezegd, maar het wordt wat eerder, vanaf komende week gaat de winkel open op zaterdag van 10 tot 16 uur. De hanteren de richtlijnen van het RIVM en vragen op afstand te blijven en we zullen een beperkt aantal bezoekers tegelijk binnen laten.
Want de zelfbedieningskar was natuurlijk een leuk initiatief, een soort mini winkel in de buitenlucht, maar ik denk dat ik toch wel met iedereen heb staan kletsen die hier geweest is. Dat vind ik gezellig en dat is mijn aard. En dat kan natuurlijk binnen ook. Ik denk dat we allemaal wel weten hoe we verantwoord met elkaar om kunnen gaan in deze situatie, dus we gaan het gewoon weer doen.
De vrijdag blijven we voorlopig even gesloten.

Wat de tulpen betreft, zoals gezegd, ik heb ervan genoten, maar zaterdagmiddag is het laatste bosje tulpen verkocht. Ik wil graag goede kwaliteit bieden en door de hogere temperatuur kan ik dat niet meer. We hebben geen koelcel, we zijn immers geen bloemenzaak.
We gaan wel weer de karren klaarzetten buiten, gevuld met perkgoed, zomerbloeiers en vaste planten. En voor binnen hebben we natuurlijk altijd nog de kamerplanten.

Dan zal ik jullie nog een kleine update geven over project kas, dat is voltooid, het gebouw staat, er zit glas en en dat is schoongemaakt. Er staan 2 relaxstoeltjes in en daar zitten we eigenlijk iedere avond wel even. Met uitzicht op de kippetjes, een appelboom die vol in de bloei staat. De kussens met palmblad en het citroenboompje op de foto zijn op bestelling leverbaar ;-)

Op naar een volgend project, het verplaatsen van het tuinhuis, waarvan ik denk dat ik het kan redden en Chrit denkt dat het beter is om een nieuw aan te schaffen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.