zondag 19 juli 2020

Doorpakken.

Vorige week vertelde ik jullie van mijn rug en aanverwante perikelen. Wat een berg reacties heb ik gekregen. Online, maar ook in het dorp. Dank jullie wel daarvoor!
De huidige stand van zaken is dat het heel erg redelijke gaat, durf het woord goed nog niet te gebruiken, dat is de goden verzoeken...
Ik ben in de scan geweest en daar zijn wat dingetjes naar voren gekomen die gelukkig allemaal op te lossen zijn. Verder ben ik wel voorzichtig, maar probeer voldoende te bewegen. Pijnstillers zijn slechts nog incidenteel nodig. De wandelstok van oma hangt aan de kapstok en ik loop weer 'normaal' in plaats van voetje voor voetje.
Gisteren in de winkel ging het goed, het kost wel meer energie dan normaal, maar dat is niet erg. Aansluitend gewoon even een uurtje plat gaan liggen en dan is dat ook opgelost.

Met momenten denk ik na over hoe verder om te gaan met de winkel op 2 etages. Collega's die een soortgelijke situatie hebben, hebben of een goederenlift, of een takel om het hoogteverschil te overbruggen. In ons geval zitten beide etages niet boven elkaar, dat maakt het niet zo eenvoudig op te lossen.
Het restaureren van meubels geeft mij wel veel voldoening, maar dan maakt het me niet zo veel uit of ik een grote of een kleine deur weer draaiend krijg, en of ik een nieuwe sleutel voor een grote of een kleine lade vijl zodat het slot weer werkt.
Samengevat, de raderen draaien, we zoeken naar mogelijkheden.

Wij waren van plan om de hele zomer door te werken. Maar het recente gebeuren maakt toch ik daar nu anders over denk. Chrit heeft zijn vakantiedagen ingepland op zijn werk en in die periode ga ik ook even de deur sluiten. Dat geeft het ons ook de gelegenheid om op pad te gaan want we merken dat de voorraad wat aan het krimpen is en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Kortom: zaterdag 15 augustus en zaterdag 22 augustus is de winkel gesloten :-)

Fijne zondag allemaal!
sfeerplaatje van de bovenwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.