zondag 2 december 2018

Résumé.

2 maanden en 1 dag nadat we de sleutel kregen, had ik niet durven dromen op het punt te staan waar we nu zijn.
Hard gewerkt, doorgewerkt, geen noemenswaardige tegenslagen gehad. Omringd door een team van goede vakmannen en veel hulp van onze ouders, familie en vrienden.



Het gebouw is waterdicht, elektrisch veilig, afvoeren waterleiding en gas (!) lekken niet meer, het is ontdaan van jarenlange laag over laag zooi als vloerbedekking en behang en loshangend stucwerk, de tuin is toegankelijk, ramen en gordijnen zijn (bijna) allemaal gewassen. Een gedeelte van de rotte kozijnen is vervangen en er is afgelopen week gedeeltelijk geïsoleerd.



Dat laatste ging niet helemaal zoals het moest. Purschuim van een niet nader te noemen discountwinkel werkt niet heel gedoseerd en een grote plaat isolatie kwam naar beneden, natuurlijk boven op mij. Het is lichtgewicht spul, maar de vloer, mijn handen, jas, broek, (nieuwe) accuboor, trapladder en favoriete muts zaten onder de pur. Balen.



Gelukkig wordt er dan na een belletje een doseerbare pursput aangeleverd. Heb er zelf ook maar eentje besteld... je weet maar nooit, voor de toekomst...


Ik krijg af en toe wat vragen binnen, die zal ik even beantwoorden:

- Met mijn moeder gaat het weer prima, ze is weer helemaal de oude.
- De brickwall hebben we geïmpregneerd met Alabastine voorstrijk, in de variant fixeer. Werkt prima, ruikt alleen een dagje niet zo heel lekker.

- Ja, het is mogelijk om cadeaubonnen te krijgen, app / bel / bericht me maar, dat komt goed.

Komende week komt de schilder en dan kunnen de vloeren in de olie. Schakelmateriaal erop en een trapleuning monteren en klaar is kees. We zullen eens zien hoe deze week verloopt. Ergens komende week kan ik jullie het eindresultaat van mijn upcycling projectje laten zien...

Vanmiddag een vervroegd heerlijk avondje. Ik ben zoet geweest, eens zien of ik lekkers krijg.
Geniet van jullie weekend!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.