zaterdag 12 januari 2019

In de goot.

Kabelgoot wel te verstaan. Het item van de week. Ze lagen al een hele poos te wachten. Het is prijzig spul en ik kocht al enkele jaren geleden een partijtje.
Afgelopen voorjaar op een marktje in België stond weer een partijtje tegen een bus aan geleund, nonchalant, alsof ze er al jaren stonden. De verkoper en ik kwamen overeen en toen moesten ze getransporteerd naar onze bus. Ze zijn 3 meter lang, we bonden ze op onze steekwagen en Chrit bood aan ze te duwen. Ik voorop, voor de steekkar uit, roepend 'pardon' en 'attention s'il vous plait'. Bij de bus aangekomen pasten ze net erin. Boven de cabine schuin naar beneden, de deuren gingen nèt dicht.
Een paar weken later was ik met mijn toenmalige buurman (in dit huis ook vaak aanwezig als elektricien en eigenaar van de bouwradio) op ander marktje... Zelfde bus, zelfde verkoper en weer een partijtje kabelgoten... Weer hetzelfde circus.
Enige weken later, ander marktje, ik was aan het speuren op een deken, hoor ik: Je n'en ai plus! Ik kijk omhoog, zelfde verkoper, maar de kabelgoten waren op :-)


Terug naar afgelopen week. Het spuiten van het plafond heb ik jullie laten zien, in een razend tempo werd alles zwart.
Het plastic is verdwenen en de kabelgoten hangen, er zit zelfs ook kabel in, ze zijn niet puur esthetisch. De lampen kocht ik in 2016 al, onze toenmalige stagiair heeft ze samen met mij omgebouwd naar 230 volt. Ze passen perfect. De loods wordt leger, de winkel mooier.
Beneden is mijn vader nog steeds met specie aan de gang, op zijn gemak, op zijn steiger, wordt alles netjes vastgezet en afgewerkt en mooi grijs.


Komende week een beetje van alles, een tussenwandje plaatsen, de ombouw van de meterkast maken en nog een beetje stuken.
Vandaag zijn we onderweg naar een beurs, kijken naar wat het voorjaar in petto heeft en kijken of we nog wat moois kunnen scoren om jullie mee te verrassen in onze nieuwe winkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.