zondag 14 april 2019

Stress.


Eerlijk is eerlijk, ik heb stress. Niet gigantisch, ik functioneer en slaap nog, maar spannend is het wel...
Ik denk dat de lange dagen in combinatie met de afgelopen 6 maanden hun tol beginnen te eisen.
Volgende week rond deze tijd zijn we over de helft van het openingsweekend. Hoe zou het zijn? Vindt iedereen het mooi? Ik heb laatst gedroomd over de opening. Ik was op de eerste etage, jullie waren er ook... De muziek veranderde ineens en plotseling ging iedereen in polonaise achter elkaar aan, de voorste zwaaide de maat met in elke hand een grote bandenkan.

Dat zal wel niet gebeuren, maar mijn onderbewuste is er in elk geval mee bezig...
Maar ik weet ook, dat we bijna klaar zijn, echt heel erg bijna. Dat het 99% af is. Dat we eigenlijk zo open zouden kunnen.
Afgelopen week heeft een lieve collega me geholpen, een hele dag was ze hier... en het fijne is, ze komt donderdag weer samen om de laatste puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten. Daar word je toch blij van!
Verder hebben we gisteren de doeken aan de voorzijde geplaatst, die dienen onder andere als zonwering. Fijn dat het even ging sneeuwen tijdens het plaatsen. Schoonmoeder is alweer komen schoonmaken, zittend op de knieƫn de vloer schoongeschuurd van strepen plaksel, geweldig! Ondertussen werd er een heel modern apparaat geplaatst wat camerabeelden opneemt. Een heel fancy en kostbaar apparaat, ergens uit het zicht weggewerkt...
De schilder rende ook nog even met kwast door de tent, ook dat is weer klaar... Onverwacht kwamen al 2 grote kaartenmolens binnen, ik laat ze jullie binnenkort zien... Ik vind ze geweldig!


Komende week is zo'n onbestemde week, alles in en rond de toonbank wordt in orde gebracht, nieuw kassasysteem en pin worden getest. Vloeipapier en pakpapier wordt klaar gelegd.
Donderdag haal ik verse planten, zowel kamerplanten als tuinplanten. Levende wezens die de sfeer versterken waar wij zo van houden. Vrijdag zetten we nog een tent neer, waar jullie even op adem kunnen komen en een lekker kopje thee kunnen drinken.
De weersvoorspelling is fantastisch... Ik zeg gewoon: TOT VOLGENDE WEEK!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.