zondag 24 februari 2019

De handel gaat voor alles.

Daar ben ik dan, ik ben laat vandaag... De dag begon namelijk zo. Chrit stond te verven, snotterend, snipverkouden, hij gaat gewoon door. Ik was aan het stuken toen de telefoon ging.
Of wij ook dingen opkopen. Dat gebeurt eigenlijk wel wekelijks en we weten inmiddels door wat vragen wel het kaf van het koren te scheiden. Geen koperen ketels, olielampen, klokken en ijzeren strijkijzers.
Na wat doorvragen bleek het te gaan om een brocantewinkel die nooit open is geweest. Altijd een plan geweest, flink ingekocht, maar door de levensloop een andere wending gekregen. Alles moest weg en er kwamen foto's binnen. Die stemden ons happy en we stapten in onze lege bus en reden niet eens zo heel ver.
Aangekomen in een prachtig pand werden we hartelijk ontvangen. Naast wat op de foto's stond, bleek er nog veel meer te zijn. We kochten alsof ons leven er vanaf hing. Het was bovenal ook gezellig en gemoedelijk, ook met een kop koffie erbij.
We reden huiswaarts met een volle bus met zeer gevarieerd aanbod en binnenkort ga ik terug om de rest op te halen. Chrit had nog spul op zijn schoot tijdens de rit.


Afgelopen week hebben we geïnventariseerd of alles in de nieuwe winkel past. Toen was het resultaat: Nee, dat past er nooit in. Nu helemaal niet meer. Stel je toch voor dat we nog op de Napoleonsweg hadden gewoond, hadden we dit moeten laten schieten...


Even terug naar afgelopen week. De verwachte ramen bleken verlaat en komen pas na carnaval binnen, dus maar verder aan overige werkzaamheden.
Chrit is de muren in de winkel aan het verven in hele gave kleuren.

Jullie denken natuurlijk... ik lees dat alle plinten ertegen zitten en dat de muren geverfd worden. Dat schiet op!
Daarom... Tromgeroffel...

Zijn we begonnen aan de bijkeuken. Moet ik even uitleggen denk ik. De winkeldeur zit aan de straatkant. Via de oprit kom je bij de achterdeur, een lelijke deur met loszittend rammelend enkel glas. Wij beschouwen dit echter als de voordeur van de woning. Je komt dan in een halletje, meer een bijkeuken, waar vorige bewoners wasmachine en vaatwasser hadden staan. In ons geval stonden er tijdelijk rekken met schoenen en rekken met zooi. Dat is er allemaal uit, mijn schoonouders hebben (alweer) het behang van de muren gehaald en dus was ik daar aan het stuken toen de telefoon ging vanmorgen.
Het wordt nu echt een halletje en geen bijkeuken meer, we hebben een supergaaf onderstel onder een antieke wasbak laten maken, wel zo fijn om handen te kunnen wassen als je naar het (ook daar aanwezige) toilet bent geweest. En het toeval wil, dat ik afgelopen week een bijna passende voordeur vond, met dubbel glas, dan kan lelijke deur ook eruit.

Dus weer even een extra klein projectje erbij, even tussendoor. Maar jullie lezen, voor de handel moet alles wijken. Ik was vanmiddag zelfs te laat om mijn moeder te helpen met de koffie voor de visite die voor haar verjaardag kwam.

En nu, ga ik lekker met mijn ouders en Chrit uit eten, voor de verjaardag van mijn moeder, die morgen 81 wordt.
Geniet van jullie avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.