zondag 30 januari 2022

Blij.

Ik ben blij! De werkplaats is eindelijk af... Eindelijk een plek waar ik lekker mijn gang kan gaan, lekker rommel kan maken... Op zich ben ik wel goed in rommel maken. Iets waar ik Chrit altijd van beschuldig, maar ik denk dat ik het overgenomen heb.  Het heeft iets met het proces van loslaten te maken als je ouder wordt denk ik...

Het was een bende in de werkplaats, het is het achterste deel van de garage, alles lag overal, niks had een eigen plek, spullen op de grond, stapels troep. Halverwege de maand was ik er klaar mee, ik ben begonnen met opruimen, en sorteren. Alle kasten vol gereedschap en materiaal op een andere plek neergezet. Alles wat erin staat gesorteerd en heel, heel veel weggegooid. Dat voelt zo fijn, ben er echt trots op.



Er hangt nu een mooie grote oude gootsteen, ideaal om kwasten uit te spoelen, laarzen schoon te maken, een kip te wassen... universeel toepasbaar.



Jullie denken nu vast: Mooi, die is klaar, kan ik komende week gaan shoppen als de winkel open is. Helaas, er is nog een ruimte waar flink in geklust is afgelopen week, het voorste deel van de garage. (Onze garage is eigenlijk een dubbele garage, maar dan als een L-vorm achter elkaar). Die ruimte heeft nog geen plafond, nog geen elektra, geen verlichting, geen vloer- en wandafwerking. Er komt een toilet, die ruimte 'staat' er wel met het benodigde leidingwerk erin (grotendeels duurzaam gemaakt met hergebruikte materialen) en de betonvloer is gisteren gestort, die is aan het drogen. Geen tegels, geen plafond en nog  geen sanitair.



Dus jullie voelen hem aankomen, de winkel blijft nog een tijdje dicht. Ik snap echt dat dit vervelend is voor jullie, want dat is het ook voor ons, maar ik wil deze werkzaamheden graag afronden. Ze spoken al een hele tijd als een schaduw achter me aan. Het is ook een ruimte die nodig is om efficiënter de winkel te kunnen draaien. Het is als het ware het lege hokje in een schuifpuzzel, wat je nodig hebt om de puzzel te kunnen maken.


Hoe lang het nog duurt, ik durf er geen voorspelling over te doen, de winkel draaien en verbouwen tegelijk is geen optie, daarvoor zitten te weinig uren in een week.

En in de winkel wil ik eigenlijk ook nog wat kleine dingetjes aanpakken voor we open gaan... Komende tijd gaan we op volle kracht verder, ik 7 dagen per week en Chrit in het weekend en in de avonduren.

Goed werk heeft tijd nodig zeggen ze... misschien dat het met een opnieuw ingerichte werkplaats nèt ietsje sneller gaat. Ik hoop het!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.