zondag 31 maart 2019

Een half jaar.

Een half jaar is om, het is omgevlogen, eigenlijk hebben we een half jaar continu gewerkt. Het lijf geeft dat ook wel aan, maar het is niet erg. Want het is een half jaar van iets moois maken, een toekomst bouwen. Als ik voor mezelf spreek, ik ben hier echt op mijn plek, echt gelukkig. Blij met de ruimte die zoveel lucht geeft.

Laat ik vandaag beginnen met een rectificatie. Een ernstig klinkend woord voor een vergissing... Vorige week schreef ik over ons nieuwe concept, de conceptstore. Die benaming is niet juist. We gaan een stapje verder: SOULSTORE!
Ik denk dat ik het niet beter kan uitleggen als in dit artikel

Dat rechtgezet hebbende, afgelopen week:

Een week waarin:
- de winkel steeds meer vorm begint te krijgen en er een logische looproute ontstaat

- doordat ik vrijdag net voor etenstijd besloot om de grootste en zwaarste kast te gaan verplaatsen
- die nu op een plek staat, waar het lijkt of hij ervoor gemaakt is

- er tientallen meubels, kasten, kisten, kratten schoongemaakt en hersteld werden in een rap tempo

- er ook een spijker eigenwijs in mijn handpalm getackerd ging, ipv in het hout
- de loodsen leger beginnen te raken en ook mijn oude slaapkamer in mijn ouderlijk huis (mam is blij)

- kasten die naar boven waren gesleept toch weer naar beneden moesten, en omgekeerd
- alle gaten van 60 jaar uithangborden en lichtbakken aan de voorgevel dichtgemaakt werden
- de thee geleverd werd, waardoor het hele huis nu heerlijk ruikt naar verse theesoorten
- er ook de speciaal voor ons samengestelde thee bij zit

- mijn schoonvader alle planken voor de plantenkarren heeft geschuurd
- mijn schoonmoeder niet blij was met alle plakband op de (nieuwe) ruiten, van de banner die steeds naar beneden viel (sorry)
- de beletteraar is geweest en aan de slag is gegaan met ons plan
- ik weer een leuke zending mainzels kon kopen

- er weer tientallen dozen servies zijn afgewassen (thanx Rob)


En voor komende week: Chrit heeft vrij, dus we gaan meters maken samen. De laatste bestellingen gaan de deur uit en we moeten nog op 2 adressen artikelen ophalen.
Langzaam komt het moment dichterbij... Ons weerzien, jullie en wij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.